ויזואליה כלי עבודה מרכזי ביחסי ציבור
לפני שיוצאים לקמפיין יחסי ציבור חשוב להצטייד בכמה שיותר חומרים ויז'ואלים, הכוונה לתמונות וסרטונים באיכות טובה. זה הכרחי לשלב הראשון כשמתבצעת פניה לעיתונאים שעמוסים בעבודה וקשה להם לקרוא חומרים כתובים רבים. ויז'ואליה מקלה על עבודת העיתונאים, כך קל יותר להבין את ההצעה של משרד יחסי הציבור ובהתאם לכך גדל הפוטנציאל לקדם את היוזמה בתקשורת.
הציבור אליו אנחנו מנסים להגיע מעדיף יותר תמונות וסרטונים ופחות טקסטים, מבחינה אסטרטגית כדי להשיג כתבה גדולה יותר עדיף להציע הרבה חומרים וכך להגדיל את הפוטנציאל לחשיפה גדולה יותר.
אומנם יש מקרים בהם המערכת תשלח צלם אבל אי אפשר לסמוך על כך לכן יש להכין את החומרים מראשף
צילומי תדמית של הלקוח, פקשוט של המוצר, סרטוני הסברה, תיעוד של אירוע, הדגמות וכו',
את כל אלה נכין מראש כדי להיות מוכנים לכל מצב.
מי מתאים להתראיין?
חלק מההכנות לקמפיין הוא בחירת האנשים המתאימים לדבר עם התקשורת בנוסף ללקוח.
צריך לקחת בחשבון מראש מי עוד יכול להיות רלוונטי ולבדוק אם אנשים אלה יסכימו להתראיין.
המטרה היא להשאיר כמה שפחות מקום לאלתורים, כאשר עיתונאי מעוניין להתקדם עם הצעה של יח"צ אין מקום להשתהות צריך לחתור לסגירת הכתבה ללא תקלות טכניות כגון העדר מרואיינים מתאימים.
לדוגמא, פעילות ייחודית שמתקיימת במסגרת בתי ספר, סביר להניח מראש שעיתונאים ירצו לקבל חוות דעת על הפעילות ולא להסתפק רק במידע שהלקוח מעביר באמצעות משרד יחסי ציבור, לכן מראש נאסוף שמות של לקוחות ממליצים, נדבר איתם נשמע כיצד הם מספרים על הפעילות ונוודא שיש להם נכונות להתראיין. במקרים של מוסדות כגון משרדי ממשלה, צה"ל, משטרה, שב"ס ועוד צריך לקבל אישור מראש לראיון עם התקשורת יש לקחת זאת בחשבון ולפעול לקבלת האישורים הנחוצים.
מה המתחרים שלכם עושים?
בכל תחום יש תחרות לפעמים היא קשוחה מאוד, עלינו למפות מראש את המתחרים הישירים שלכם, לבדוק מה הם עושים כדי לקדם את עצמם, מה המסרים שלהם, מה היתרונות והחסרונות שלהם. נוכל ללמוד מהטעויות שלהם, נמצא את הדרך לבדל אתכם ולהפוך אתכם לייחודיים.
נמצא את החוזקות שיש לכם בתחומים מהותיים לציבור הלקוחות שלכם: בשירות, במוצר, בתנאי רכישה, באחריות ולפעמים זה יהיה מבוסס בעיקר על האישיות שלכם.
כחלק מעבודת התחקיר נבדוק אם יש חומרים תומכים למוצר שלכם כמו מאמרי אקדמיים, אם יש אישים בעלי מוניטין בתחומם שיכולים לדבר בעד הערך של המוצר, אם יש מחקרים מדעיים תומכים ועוד.
לזהות את הצורך
כל מוצר או שירות צריך לענות על צורך או בעיה שיש לציבור. אחרי שמזהים למי מיועד המוצר צריך להבין את הבעיה שיש לאנשים אלה ולהביא לידיעתם שיש בשורה בתחום. הציבור נוטה להיות חשדן כשמוכרים לו, אבל אם מבינים אותו וגם עוזרים לו הוא נוטה להתרכך ולגלות יותר פתיחות.
חלק מעבודת היח"צ היא לעקוב אחרי התרחשויות אקטואליות שרלוונטיות לפעילות לקוחות המשרד, כאשר יש סוגיה אקטואלית שהלקוח יכול להתראיין ולספר על המוצר שלו זוהי הזדמנות נוספת לחשיפה ולנוכחות בתקשורת.
חשוב לזהות גם את הצורך שיש לתקשורת למצוא מרואיינים שיגיבו על אירועים אקטואליים,
אין זמן טוב יותר מעכשיו, משרד יחסי ציבור עוקב באופן שוטף על אירועים שמדווחים בתקשורת כדי למצוא את ההזדמנויות לקדם את לקוחות המשרד.
עכשיו לאחר שהכנו את כל מה שצריך ודייקנו את המטרה והדרך אפשר להתחיל.
הכותבת:
רונית שכנוביץ,
Comentarios