יחסי ציבור לייף סטייל (Lifestyle)
איכות חיים ותרבות פנאי
תחום הלייף סטייל רחב מאוד ונראה שבתרבות השפע בה אנו חיים הוא רק הולך ומתעצם.
עולמנו מוצף במגוון רחב של מוצרים שקשורים לסגנון החיים שלנו, החל מטיפוח אישי (קוסמטיקה, איפור, אופנה, כושר גופני, תזונה ועוד) ועד טיפוח הסביבה בה אנחנו חיים (תרבות, עיצוב, ריהוט ועוד).
התדירות בה מוצרים חדשים מגיעים לשוק גבוהה, לכן יש צורך אמיתי לעדכן את הצרכנים על כל מוצר או שירות חדש, יחסי ציבור היא דרך טובה לעשות זאת.
התקשורת מדווחת באופן קבוע על כל הקשור ללייף סטייל מכיוון שקיים צורך אמיתי של הצרכנים לדעת ולגלות עוד על מוצרים חדשים שישפרו את חייהם.
אמנם הלייף סטייל נקשר במותרות, אבל העיסוק בו הוא ניסיון מתמיד להשתפר ולחיות מתוך הנאה.
בעבר תחום הלייף סטייל היה מזוהה בעיקר עם נשים, אבל ככל שהתקשורת סיקרה יותר את התחום, המודעות עלתה ונכון להיום גם גברים וטווח גילאים רחב מגלים עניין בשיפור אורח החיים.
החשיפה לאופנה, עיצוב פנים, קוסמטיקה ותכשיטים הפכו להיות נחלת הכלל.
יחסי ציבור משפיענים
בתחום הלייף סטייל בנוסף לתקשורת פועלים הרבה משפיענים,
עליהם נמנים אנשים מפורסמים (דוגמניות, שחקנים, פליטי תוכניות
ריאליטי וכו'), וגם אנשים שיוצרים עניין סביב חייהם כפי שהם משתקפים
ברשתות החברתיות.
למשפיענים יש יכולת להשפיע על תרבות הצריכה, כאשר הם ממליצים
על מוצר או שירות.


חברות עסקיות, משרדי פרסום ומשרדי יח"צ זיהו זאת כערוץ נוסף
להגיע לציבור הצרכנים, כך נוצר שיתוף פעולה הדוק עם המשפיענים.
ההתקשרות מול המשפיענים היא בהתאם למספר העוקבים והעניין שהם יוצרים.
לא כל מי שיש לו הרבה עוקבים גם משפיע.
צריך לדעת כיצד לבחון את ההישגים של המשפיענים,
איזה קהל עוקב אחריהם, מה איכות העבודה שלהם ורמת האמינות
וכמובן מה העלויות.
משפיענים הפכו לחלק בלתי נפרד מעולם השיווק,
ככל ששמם של משפיענים הולך לפניהם התמחור של העבודה שלהם יהיה בהתאם.
חשוב לדייק את הבחירה ולוודא שהמשפיענים מתחברים למוצר,
שיש להם התלהבות להשקיע והתקשורת איתם נעימה.
איך עובדים עם משפיענים
שם המשחק הוא תקציב,
כחלק מ"עוגת השיווק" צריך להגדיר מראש תקציב למשפיענים ומומלץ מראש לעשות סקר שוק ולהבין מה אנחנו רוצים ומה המשפיענים מציעים.
כמה עולה להעלות תמונת סטילס עם המוצר? כמה עולה להעלות סרטון בו הם מספרים על המוצר? כמה עולה להעלות סדרה של כמה סרטונים?


האם נדרש להתנסות במוצר ולסקר את ההתרשמות למשך תקופה?
איפה זה יעלה: פייסבוק / טיקטוק,/ אינסטגרם ואולי בכולם במקביל?
לכל אחת מהאפשרויות האלה יש תמחור שונה.

כשהמוצר מוגדר כמותרות, אנחנו מתחרים על מדף עמוס מאוד וקשה מאוד לבלוט,
כל הבטחה של מוצר מותרות לשפר את איכות חיינו, יכולה בקלות להיתפס כשחוקה,
החוכמה היא לא רק ליצור סיקור נרחב, אלא לגייס את האהדה של העיתונאים ולדייק את הבחירה במשפיענים.
אי אפשר להסתפק רק במדורי הלייף סטייל ובאזכורים לצד מוצרים נוספים, גם אם יש תמונה וקישור לחנות און ליין.
צריך לחתור לסיפור המוצר כדי לחבר את הקהל לערכים שלו.