top of page

יחסי ציבור חינוך

תכנים מעניינים וזוויות חדשות

יחסי ציבור בתחום החינוך

החינוך הוא חלק מחיי היום יום שלנו לכן בתפיסה השיווקית זה ללא ספק מוצר שבני כל הגילאים צורכים אותו, החל בחוגים לתינוקות ועד הגיל השלישי שמראה נוכחות גוברת בחוגים, סדנאות, הרצאות ואף חוזרים לפקוד את ספסל הלימודים. ההתייחסות לחינוך היא ערכית, יש דרישה חד משמעית שהמוצר החינוכי יהיה אשר יהיה צריך להיות איכותי.

תכניות ייעודיות בנושא חינוך

מבחינת התקשורת יש בכל המדיות מדורים וכתבים שתחום הסיקור הבלעדי שלהם הוא חינוך, הם צמאים לתכנים מעניינים ולזוויות חדשות. יש תכניות יעודיות שעוסקות בתחום חינוך וערוצים שמחויבים לתכנים חינוכיים (כאן חינוכית, ערוץ הילדים), בתוך כל אלה אנשי יחסי ציבור מנווטים עם תכנים שמנסים לחדש וליצור עניין לציבור גדול.

חשיבות יחסי ציבור למוסדות חינוך

בחינוך התוצאות מדברות בעד עצמן, אך עדיף שידברו עליהן. כאשר יש כשלון כמו פרסום של מגמת ציונים נמוכים במוסד חינוכי, כדאי מאוד שאיש יחסי ציבור יטפל בכך כמשבר וימזער נזקים או אפילו יהפוך את המצב להזדמנות. המוניטין שיש למי שעוסק בחינוך חשוב בדיוק כמו הידע והניסיון שלו, את זה בונים לאורך תקופה על ידי עשייה אמיתית שמפרסמים אותה ומיידעים את הציבור עליה.

הכל דיבורים | רשת ב'

לפני החדשות | רשת 13

תיק עבודות יחסי ציבור באינטרנט

מדור הורים | MAKO

בוקר חם | רשת 13

העלאת מספר הנרשמים למוסדות החינוך

 כל מוסד חינוכי שואף להגדיל את אחוז הנרשמים האיכותיים לשנת הלימודים הבאה, לכן אפשר לראות בברור את הגדלת ההשקעה בפרסום ערב תחילת ההרשמה, זה אומנם מעלה מודעות אבל לא מספיק כדי ליצור שינוי משמעותי. יחסי ציבור שיביאו לתקשורת סיפור אישי על הצלחה יוצאת דופן של בוגר מוסד חינוכי, או על איש צוות במוסד עם סיפור מעורר השראה יכולים ליצור הקשר חיובי למוסד, להעניק לו הילה של מצליחנות, כזאת שאחרים ירצו שתדבק גם בהם. מוסד חינוכי שבונה לעצמו מוניטין חיובי איתן יהיה חד משמעית מבוקש יותר.

קידום סדנאות, חוגים והרצאות בעזרת יחסי ציבור

היצע פעילויות העשרה לשעות הפנאי עצום ומגוון ואנשים בסופו של דבר בוחרים את מה שפופולארי. הראיה לכך היא ההצלחה של חוגי הג'ודו, הספורטאים הישראלים על הפודיום עשו לג'ודו את יחסי הציבור הטובים ביותר: דמעות של התרגשות, גאווה לאומית וסקירה אוהדת של התקשורת גרמו לתחום להפוך ליוקרתי, כזה שאפשר להגיע בו להישגים גדולים. כך גם מאז שתחום הקונדיטוריה והבישול החלו לקבל חשיפה כל כך גדולה בתכניות טלוויזיה, ההרשמה לבי"ס, חוגים וסדנאות בתחום הקולינריה גדלה, לפתע להיות שף או קונדיטור מתקשר עם זוהר וכל התחום הפך להרבה יותר סקסי. בפועל מדובר עדיין בעבודה קשה, בתנאים לא פשוטים ושעות לא שגרתיות. בדוגמאות שהבאתי כאן המסר חד משמעי- יח"צ מעלים את קרנם של תחומי עניין על ידי נוכחות אינטנסיבית בתקשורת.

יחסי ציבור לקייטנות

לקראת החופשות הארוכות של מערכת החינוך התקשורת סוקרת באופן קבוע את שפע הקייטנות, כאשר הדרישה החוזרת על עצמה היא למצוא את הקייטנות המיוחדות יותר, החדשות  כאלה שלא נראו קודם לכן. במדורי ההורות, הצרכנות והחינוך מקפידים לפני חופשת פסח וחופשת הקיץ לערוך השוואות של מחירים ותכנים של קייטנות, איך נכנסים לרשימות? איך מתבלטים? עם יחסי ציבור! יש לכם קייטנה ייחודית הסיכוי שלכם להתברג לרשימות טוב, יש לכם קייטנה איכותית אבל לא ממש מקורית? איש יחסי ציבור מיומן ידע לקחת את השונה והמיוחד ולגרום לקייטנה להיות מעניינת מספיק כדי שידברו עליה.

יחסי ציבור לעמותות בתחום החינוך

לתחום החינוך נכנסות גם עמותות שמקדמות נושאים בוערים בחינוך, מטפלות בתחומים בהם המערכת לא מצליחה לתת מענה. עמותות אלה כמו רבות אחרות צריכות לשרוד וכדי לעשות זאת הן נאלצות לגייס כספים ולהראות תרומה משמעותית לחברה. אחת הדרכים לקדם את העשייה וכך גם ליצור מודעות לגיוס תרומות היא יח"צ. כאשר עמותה מקבלת חשיפה תקשורתית היא הופכת לרלוונטית יותר, אם מדווחים עליה זה מייד מעניק לה תו תקן. גם עמותות נמצאות בשוק תחרותי בו הן מתחרות עם עמותות נוספות על כיסי הנדבנים, לשם כך הן צריכות לבלוט.

יחסי ציבור בתחום החינוך

יחסי ציבור בתחום החינוך מתפרסים על פני מנעד רחב של אפשרויות: פרויקטים חינוכיים, קייטנות, חוגים וסדנאות, עמותות חינוכיות, מוצרים חינוכיים, חינוך פורמלי ובלתי פורמלי, מוסדות חינוכיים.

מה אנחנו עושים

צרו קשר וקבלו שיחת ייעוץ

bottom of page