יחסי ציבור לחברות הייטק
חשיפה תקשורתית יצירתית
יחסי ציבור לסטארט אפ
יש לכם רעיון מצוין, החלטתם להפוך אותו לסטארט אפ, לצד ההתרגשות וההילה שאופפת את עולם הסטארט אפים יש עבודה קשה, עליות ומורדות ובסופו של יום כדי לצלוח את התקופה המאתגרת חשוב מאוד שיהיה צוות מיומן שנותן מענה למגוון תחומי התמחות.
חשיבות יחסי ציבור בחברת הייטק
לצוות המגובש חשוב להוסיף נדבך נוסף של יחסי ציבור, איש או אשת יחסי הציבור צריכים להתאים לרוח היצירתית, להיות נחושים ולהתנהל כחלק בלתי נפרד מהמערכת. יחסי הציבור יכולים להשיג חשיפה תקשורתית בדרכים המקובלות על ידי פנייה לכתבים ולמערכות הרלוונטיות, אך יחסי ציבור טובים מאוד יזהו הזדמנויות ואפילו יצרו הזדמנויות.
מה הסיפור של הסטארט אפ?
מובן שעסק בתחילת דרכו צריך להתחיל לצבור לעצמו מוניטין, לכן יחסי ציבור הם האמצעי המתאים ביותר לסטארט אפים, בעיקר כשהעסק נותן מענה טכנולוגי או וירטואלי. יחסי הציבור יתמקדו בהצגת הבעיה שהסטארט אפ נותן לה פיתרון אך לא רק בזה, מה שמעניין לא פחות הוא האנשים שיצרו את הסטארט אפ, הסיפור האנושי שמאחורי ההישג הייחודי. מאחורי כל הישג מוערך יש דמויות מפתח שמביאות סיפור של התגברות, של השראה, עבודה קשה ורבת סיכונים לצד חלום להצליח. מהחומרים האלה התקשורת ניזונה ואת זה הציבור רוצה לדעת.
פנייה לשיווק מקומי או בינלאומי
אם הסטארט אפ שלכם פונה לשוק הישראלי או לשוק הבינלאומי בשני המקרים יש חשיבות גדולה לייחודיות שלו, לשינוי שהוא עשוי לחולל, לאנשים שהגו אותו ולקהל שאת חייו הוא עתיד לשנות. גם אם יש למוצר מספר לקוחות מצומצם חשוב לגייס אותם שידברו בשבחו של המוצר, אין כמו לקוח מרוצה.
פנייה לקהלי יעד
הסיפור של הסטארט אפ יכול להתאים לכמה קהלי יעד, בבניית האסטרטגיה צריך לזהות את סוגי הקהלים במטרה ליצור חשיפה רחבה יותר. בפניה לעיתונאים כדאי להציג נתונים, סקרים ולהישען על אירועים אקטואליים שאפשר ליצור אליהם חיבור טבעי.
למדוד הצלחה של קמפיין יחסי ציבור לחברת סטארט אפ
כאשר שמה של החברה והמוצר הפכו להיות מוכרים ועל אחת כמה וכמה אם פנו אליכם משקיעים. כאשר מדברים עליכם בתקשורת כנראה שאתם מעניינים, זה גם פידבק לכך שהעבודה שלכם משמעותית ויש לה ביקוש אחרת לא היו מגלים בה עניין.
כשהתקשורת מפרגנת
אנחנו חיים בעולם שבו חדשנות יוצרת התלהבות, הסביבה שלנו להוטה לגלות את הדבר הבא, התקשורת צמאה לספר על חידושים והמצאות לכן חשוב כיצד מציגים את המוצר שלכם. יחסי הציבור יצרו מעטפת שמדברת בשפת המדיה ותתאים את הסיפור לשפה העיתונאית. גם אם סביר מאוד להניח שיש לכם מוצר לוהט, עדיין יש חשיבות גדולה לאופן שבו מציגים את זה, יש להיזהר משחצנות או הבטחות שווא, אל תוציאו אף פעם מידע לא מדויק או מוצר לא מוגמר, אתם לא רוצים להסתכן בעיתונאי שמדווח על חוויה לא טובה.
התנסות במוצר
תזמינו את אנשי התקשורת להתנסות במוצר רק כאשר הוא מוכן, אל תספרו על כמה שהוא יהיה טוב בעתיד, תציגו רק מוצר מוגמר ואיכותי. חווית משתמש טובה של איש תקשורת תעשה פלאים למוניטין שלכם, הרי בדיוק בשביל זה התכנסנו.