יחסי ציבור כלכלה וצרכנות

כלי לבניית אמון צרכנים

שינוי בתפיסה הכלכלית של הציבור

בעקבות המחאה החברתית שהחלה ב-2011 התחוללה תפנית חדה באופן שבו הציבור בישראל מתייחס לכלכלה. המחאה שהתחילה בפייסבוק תפסה תאוצה והתפשטה לרחובות, ציבור גדול הביע את מורת רוחו מיוקר המחיה, החל ממחיר הקוטג' וכלה במחירי הדיור.

יחסי ציבור למוצרי צרכנות

השינוי המהותי במודעות של הציבור הוא הרגישות למחיר, לשירות לאיכות. הציבור לא חושש לבדוק ולבקר כאשר הוא לא מרוצה. הרשתות החברתיות הן פלטפורמות נוחות ונגישות להביע חוסר שביעות רצון ומנגד זאת גם במה טובה לחברות לתת לציבור מענה ולבנות מערכת של אמון שכל כך חשובה לעסקים.

יחסי ציבור ככלי לבניית אמון צרכנים

פרסומות בכל מדיה אפשרית קוראות לנו לקנות, מספרות לנו על מוצרים נפלאים, על התרומה הנפלאה שלהם לחיינו. כולנו רואים, מפנימים אבל מתייחסים למידע בחשדנות. לפני הקניה אנחנו משווים מחירים, מחפשים חוות דעת וממליצים, בודקים מי נותן השירות ומה האחריות שנקבל. מאידך כאשר אנחנו קוראים כתבה על מוצר בעיתון או שומעים על שירות חדש ברדיו אנחנו נוטים להיות הרבה פחות חשדנים. התיווך של אמצעי התקשורת יוצר בצדק אמון ומסיר מגננות בקרב הצרכנים.

יחסי ציבור למוצרים פיננסיים

חברות כיום צריכות להתמודד עם לחץ גדול, מעבר לתחרות המתבקשת יש לחץ ציבורי שעלול לגרום לפעמים לנזקים. לכן חשוב מאוד לבנות בעזרת יח"צ מוניטין חיובי. פגיעה בתדמית עלולה למוטט חברה לכן יש לראות בכך יעד אסטרטגי שיש לעבוד עליו בשיטתיות ולהיות לאורך זמן  קשובים להלכי השוק ולדעת הקהל. כאשר יש לחברה ו/ או מוצר נוכחות ברשתות חברתיות חשוב לתת בו מענה מהיר ומשביע רצון, הציבור יודע להעריך יחס טוב ולהתמיד גם כאשר המחיר קצת יותר גבוה בתמורה לשירות אדיב ואיכותי. חשוב תמיד להקפיד על איכות המוצר והשירות לכך אין תחליף.

אמון לא נבנה בקלות, אך כאשר כבר נבנה מוניטין צריך לשמור עליו, לטפטף מידי פעם אייטמים על חידושים, מבצעים, להיות מעודכנים ברלוונטיות של המוצר לחגים ולצאת בקמפיינים ייעודיים למועדים מיוחדים. כדי ליצור נאמנות של הקהל צריך להקפיד על מסר של הקשבה לצרכי הלקוח ובראש ובראשונה להפנים שלקוח צריך מענה על בעיה וברגע שהוא מקבל פתרון הוא נוטה להיות לקוח נאמן. בתהליך צריך להקפיד על קשר עם הלקוחות הקיימים ועם הלקוחות הפוטנציאלים, בעזרת יחסי ציבור ניתן לשמר מצב של מודעות.

דוגמא ליחסי ציבור בתחום פיננסי

למוצר מבוקש שמעורר הרבה מאוד חשדנות ולפעמים גם חוסר אונים בקרב ציבור גדול הוא משכנתאות. רבים רואים בתחום זה חור שחור, מי שאינו מגיע מעולם הפיננסים לעיתים עלול לעשות טעויות עליהן ישלם ביוקר למשך שנים. לכן בקמפיין יחסי הציבור עם הלקוח היה חשוב ראשית ליצור הבנה שיש לחברה פתרון אמיתי לבעיה, שיש מומחים שמדברים בגובה העיניים מאחורי המוצר המורכב.

בוקר חם | רשת 13

תכנית הבוקר | ערוץ 10

לצרכנות ופיננסים מקום של כבוד בכל כלי התקשורת

התקשורת הישראלית מסקרת בהרחבה את עולם הפיננסים והצרכנות, מדורים קבועים סוקרים מוצרים, כתבות על המצאות חדשות שהופכות את חיינו לנוחים יותר, השוואת מחירים וכד'. לתקשורת תפקיד דומיננטי בהחדרה של מוצר לשוק ובבניית המוניטין שלו.

הרשמה לקייטנות שחייה

אחת הדוגמאות למוצר מבוקש הן קייטנות, לקראת החופשות הארוכות של הילדים ממסגרות החינוך  כל המדיות עוסקות בהשוואת מחירי הקייטנות ובחשיפה של הקייטנות המיוחדות לאותה שנה:

דוגמא: יחסי ציבור לקייטנות

קמפיין יחסי ציבור בתחום כלכלי

בקמפיין יחסי הציבור לכלכלה חשוב להעריך את קהל היעד לא רק לפי פילוח גילאי, סוציו אקונומי וגיאוגרפי אלא להתחיל מתוך הבנה שהציבור אליו פונים בעל מודעות וביקורתי, הוא מתייחס לעיתונאים כאל ממליצים, מאמין למה שכתוב בעיתון ולמה שרואים בטלוויזיה. התקשורת נתפסת בהקשר זה כלוחמת צדק ולכן השפעתה גדולה כל כך.

לא רק המחיר קובע

כאשר המחיר שאתם מציעים לא אטרקטיבי והמתחרים שלכם יכולים להתפאר במחירים נוחים יותר, תתחילו להדגיש את האיכות, את השירות, לא כל מה שזול הוא גם טוב. אין צורך לספר כמה מוצר אחר לא טוב, תפליגו בשבחו של המוצר שלכם, אל תהססו לבקש מלקוחות מרוצים לספר על כך.

הבלטת היתרונות

יחסי ציבור יהפכו את המוצר שלכם לאטרקטיבי על ידי הבלטת היתרונות שלו, בטכניקה של יחסי ציבור המטרה להבליט את היתרונות למזער ואף להעלים את החולשות. בשוק תחרותי בכל תחום, קמפיין מצד אחד מכוון אל הקהל שלכם אך מצד שני גם המתחרים שלכם יתנו פייט לכן הכרחי להיות כל הזמן קשובים להלכי הרוח בשוק להתגמש ולהתאים את האסטרטגיה לאור השינויים.

מה אנחנו עושים

יחסי ציבור

רדיו, טלווזיה, עיתונות, פייסבוק

ייעוץ תקשורתי

אסטרטגיות ותקשורת שיווקית

כתיבת תוכן

תוכן למותג ומוניטין ציבורי

צרו קשר לשיחת ייעוץ ללא עלות