יחסי ציבור מלווים את הספר למשך כשלושה חודשים,
כבר בהתחלה חשוב לבדוק מי קהל היעד ולכוון אליו,
אחד הדברים הראשונים שיש לתת עליהם את הדעת הוא בידול -
במה אתם שונים מהאחרים, למה כדאי לקרוא את הספר, מי יזדהה איתו וכד'.
יחסי ציבור לספרים

לחרוץ את גורל הספר
כותבים רבים בוחרים לפרסם את ספריהם בהוצאה עצמית,
דבר הכרוך בהשקעה כספית לא מבוטלת שבסופה לפעמים לא נשאר כסף ליחסי ציבור.
בשוק הישראלי הקטן והמוצף ספרים חדשים
הסיכוי של ספר לבלוט ללא יחסי ציבור מתאימים קטן מאוד,
לכן ויתור על יחסי ציבור עלול לחרוץ את גורלו של הספר.
איך עושים יחסי ציבור לספר ?
טעות לחשוב שיחסי ציבור לספר שייכים רק למדורי הספרות,
הם צריכים להיות בכל מדיה
וכל סיפור מעניין שעומד מאחורי הספר יעזור לקדם אותו:
הרקע לכתיבת הספר, ההשראה,
סיפור חייו של הכותב,
רלוונטיות הספר לסדר היום הציבורי,
אלה הם חומרים שישרתו את יחסי הציבור של הספר.

איך מתחילים ?
יחסי ציבור לספר מתחילים קודם כל בקריאת הספר
והכרת סיפורם האישי של הסופר או הסופרת לעומק.
כל מידע על הרקע לכתיבת הספר וסיפורם האישי של המחברים קריטי לקידום הספר,
למעשה יחסי הציבור לספר נשענים על שני סיפורים בו בעת: יחסי ציבור לספר ובמקביל יחסי ציבור לסופרים.
הפצת הספר
כדי שיחסי הציבור יצליחו חשוב שיהיו מסונכרנים עם מועד הפצת הספר,
יש לקחת בחשבון שיחסי ציבור לספר מתחילים בעבודת הכנה שנמשכת כמה שבועות
לכן יש להתחיל בעבודת יחסי הציבור לפחות חודש לפני המועד שנקבע להפצה.
שליחת הודעה לעיתונות מקדימה את יציאת הספר לחנויות,
זאת כדי שהעיתונאים יספיקו לקרוא ולגבש דעתם על הספר.
לספרים אין ימי חסד רבים, לכן חשוב שכאשר הספר יהיה על המדף הוא יגובה באייטם תקשורתי שיצור סקרנות סביבו.
הפייסבוק הוא ערוץ נוסף לקידום הספר.
זה המקום להעלות סטטוסים של המחבר, ליצור קשר ישיר עם הקוראים,
לספר על עלילת הספר והרקע שלה, לעדכן על רשמים ותחושות וכד'.
