יחסי ציבור ברשת הדיגיטל | אינטרנט ורשתות חברתיות
הרשתות החברתיות הפכו לכלי חיוני ובלתי נפרד מאסטרטגיית יחסי הציבור של
כל ארגון, עסק או אישיות ציבורית.
הן הפכו את התקשורת עם הציבור מחד-כיוונית לדו-כיוונית, מיידית ואישית יותר.
מישהו זוכר איך נראו חיינו לפני גוגל?
היינו צריכים לעבוד הרבה יותר קשה כדי להשיג מידע. כיום המידע זמין ומתעדכן כל הזמן.
הקצב מהיר והאינפורמציה זורמת ללא הפסקה.
באופן טבעי יחסי ציבור באינטרנט מגייסים את השפע והקצב המהיר של הרשת כדי להפיץ מידע.
להבדיל ממדיות אחרות, באינטרנט קל יותר להעביר מסר מעכשיו לעכשיו,
אם יודעים לעשות שימוש נכון ומושכל ברשת אפשר ליצור שם קמפיינים בתפוצה שעשויה להגיע למיליוני אנשים.
יותר מכל ערוץ תקשורת - האינטרנט זקוק לתוכן בצורה אינטנסיבית,
הדיאלוג התמידי של האינטרנט עם הגולשים מייצר הזדמנות ליחסי ציבור.
ידוע שכיום כל בעל עסק מעוניין שהעסק שלו יופיע בדף החיפוש הראשון של גוגל.
יחסי ציבור ברשת מדידים, לכן אפשר להתייעל ולהסיק מסקנות בפרק זמן מהיר יחסית.
פלטפורמה תקשורתית מהפכנית
הרשתות החברתיות הן פלטפורמה תקשורתית מהפכנית, המעניקה לאנשי יחסי הציבור כוח חסר תקדים
ליצירת קשר, לעיצוב מוניטין וניהול שיח ציבורי.
ארגון שלא נמצא ברשתות החברתיות, או שמנהל אותן ללא אסטרטגיית יחסי ציבור ברורה,
מסכן את הרלוונטיות ואת התדמית שלו בעידן המודרני.
תקשורת ישירה וניהול משברים
להבדיל מיחסי ציבור מסורתיים, שמסתמכות על כתבות ופרסומים באמצעי תקשורת חיצוניים,
הרשתות החברתיות מאפשרות תקשורת ישירה עם קהל היעד.
ניתן להעביר מסרים במהירות, להשיק קמפיינים ויראליים ולהגיב לאירועים בזמן אמת.
המהירות הזו קריטית במיוחד לצורך ניהול משברים, שכן היא מאפשרת למותג להגיב במהירות,
למנוע הפצת שמועות ולשלוט בנרטיב הראשוני.
תדמית מותג חיובית ואמינה
הרשתות החברתיות משמשות במה לבניית תדמית מותג חיובית ואמינה.
באמצעות שיתוף תוכן איכותי ואינטראקציה יומיומית, ניתן לטפח מערכות יחסים עמוקות עם הקהל.
הפלטפורמות האלה הופכות את המותג לאנושי, הוא נתפס כנגיש ופתוח לשיח,
מה שמגביר את האמון והנאמנות של הצרכנים.
להגביר את הנראות
היקף החשיפה ברשתות הוא אדיר, והן מאפשרות להגביר את הנראות של הארגון באופן משמעותי.
בנוסף, האפשרות לטרגט את הקהל עוזר לאנשי היח"צ להגיע במדויק לקהלי היעד הרלוונטיים ביותר – בין אם מדובר בלקוחות פוטנציאליים, משקיעים, עיתונאים או מובילי דעה.
שיתופי פעולה עם משפיענים
בעידן שבו הצרכנים נותנים אמון רב בהמלצות אישיות, שיתופי פעולה עם משפיענים הפכו לכלי יח"צ מרכזי.
המשפיענים משמשים כ"מתווכים" אמינים שמעבירים את המסר לקהלים שעוקבים אחריהם.
משפיענים מקצוענים שיודעים ליצור מעורבות בקרב הקהל, ולא רק לאסוף לייקים, נתפסים כמבוקשים ביותר.
אנשי יחסי ציבור יודעים לזהות מיהו משפיען רלבנטי,
כיצד לפנות אליו לנהל איתו מו"מ ואיך להתנהל מולו בצורה ממוקדת להשגת היעדים.






