1. אין דבר כזה באזז
שום דבר לא באמת קורה בין לילה, אם יש חשיפה גדולה בתקשורת זה תולדה של עבודת חריש טובה וממושכת של משרד יחסי ציבור.
2. כמה אתם שונים
כשיוצאים לקמפיין יחסי ציבור לא ממש חשוב כמה אתם טובים, או אפילו הכי טובים בתחומכם. הכח חשוב הוא במה אתם שונים, מיוחדים, אחרים.
3. כתבה במדיה מרכזית
כתבה גדולה במדיה מרכזית לא תמיד תשיג את המטרה ולא תגרום למרכזיה שלכם לקרוס, כדי להגיע לקהל היעד שלכם לפעמים כתבה במדיה נשתית יכולה להיות בול למטרה.
4. עסקים עושים עם אנשים
קודם כל תבדקו אם אתם ומשרד יחסי הציבור חושבים דומה, אם יש כימיה טובה אחר כך תבדקו את כל השאר.
5. קשרים עם עיתונאים
לכל אנשי יחסי הציבור יש קשרים עם עיתונאים, חלקם אפילו קשרים חבריים, אבל עיתונאים מחויבים קודם כל למקום העבודה שלהם, לכן אם ההצעה של איש יחסי הציבור לא אטרקטיבית היא פשוט לא תעבור.
6. מתחילים באסטרטגיה
קמפיין יחסי ציבור מתחיל באסטרטגיה, בפילוח קהל היעד, במחקר, בסימון יעדים ומטרות. את התוצאות בתקשורת אפשר לראות רק לאחר כמה שבועות של עבודה מאחורי הקלעים.
7. אין הבטחה מראש
ביחסי ציבור מקצועיים יש אסטרטגיה ורעיונות, אין הבטחה מראש לכמות החשיפה התקשורתית, באיזה מדיום תהיה חשיפה, מה סדר הגודל של אייטם או כתבה.
8. תיק עבודות
תבקשו לראות תיק עבודות, רק ככה תדעו לאיזה תוצאות המשרד יכול להגיע.
9. ידע בתקשורת
תבדקו אם במשרד עובדים אנשים בעלי ידע בתקשורת
10. ייצור תוכן
משרד יחסי ציבור טוב מייצר תוכן, חושב מחוץ לקופסא ויוצר שיתופי פעולה.
הכותבת:
רונית שכנוביץ,
Comentários