top of page
  • תמונת הסופר/תמשרד יחסי ציבור רונית

יחסי ציבור בטלוויזיה



גולת הכותרת של יחסי ציבור היא הופעה בטלוויזיה, לקוחות רבים מבטאים את השאיפה הזאת כבר בשיחה הראשונה לפני שמתחילים לעבוד, הסיבה לכך לגמרי מובנת, טלוויזיה היא המדיה הנחשקת ביותר לבניית מותג.


אנחנו חיים בעידן שבו אנשים מעדיפים לצפות בקטע וידאו על פני קריאה, לכן הטלוויזיה נחשקת יותר עבור מי שרוצה לעשות יחסי ציבור. מי שמופיע בטלוויזיה מקבל חותמת אמינות, זה יוצר אצל לקוחות פוטנציאלים ביטחון לרכוש את המוצר, ככל שהם מכירים יותר את הסיפור נוצר קשר ערכי ורגשי מה שעם הזמן מביא לקניה חוזרת.


האפקט של יח"צ בטלוויזיה

ההשפעה של הופעה בטלוויזיה אומנם לא ניתנת למדידה אבל אפשר בהחלט להרגיש את השיפור באחוזי ההמרה. לאחר השתתפות בתוכנית טלוויזיה יש עלייה בטראפיק אורגני לאתר, לאינסטגרם ולפייסבוק. בזכות השתתפות בתוכנית טלוויזיה נוצר אפקט לטווח הרחוק, ניתן לעשות שימוש חוזר באייטם ברשתות חברתיות וכך להגביר את החשיפה.


זכורה לי סיטואציה שבה לקוח התראיין בתוכנית בוקר ובמהלך הריאיון השותפה שלו כתבה לי שהאתר של העסק קרס. התגובה של ציבור הצופים היתה מיידית משום שהאייטם היה מותאם בדיוק לקהל היעד של התוכנית, אך לצד זה באותו יום הציבור היה בסגר קורונה, הטלוויזיה היתה המפלט של אנשים רבים ואחוזי הצפייה היו גבוהים במיוחד.

לצד האייטם הטלוויזיוני היו כתבות בפלטפורמות נוספות בתקשורת, כך סיפורו של המותג הדהד למשך תקופה ממושכת ובהתאם לכך בטווח הרחוק היה ברור שהלקוחות חוזרים.


יחסי ציבור בטלוויזיה לניר אריאל- הום בדק:



יח"צ למותג

יחסי ציבור בטלוויזיה להבדיל מפעילות דיגיטלית אינם מדידים, הציבור הרבה יותר חשדן כשמדובר בפרסום, במעקב אחרי הפעילות בדיגיטל אפשר לראות מגמה של תנועת לקוחות אבל הקנייה נעשית בעיקר באופן מקרי. כאשר משלבים עם זה יח"צ בטלוויזיה מקבלים ערך מוסף של לקוחות שמעדיפים מוצר אחד על פני מוצר אחר מאותה קטגוריה, מצב כזה מתרחש כתוצאה מתהליך של בניית מותג ולא רק התמקדות במכירות.


איך למקסם יח"צ בטלוויזיה?

בזכות הרשתות החברתיות קל יותר למקסם חשיפה טלוויזיונית, תוכניות לפעמים מעלות את האייטם לדף שלהן ו/ או לאתר של הערוץ. חשוב שבמקביל גם העסק יעלה את האייטם לנכסים הדיגיטליים שלו, כך מקבלים אפקט משמעותי יותר של חשיפה.


האפקט תקף גם לגבי בעלי מקצוע שרוצים להתבלט יותר מהמתחרים שלהם. לציבור יש חשדנות בסיסית בכל מה שנוגע לבחירת איש מקצוע בכל תחום. כאשר הם רואים את איש המקצוע מופיע בטלוויזיה הם מרגישים שזוהי תחילתה של הכרות, זה ללא ספק סולל את הדרך לבניית אמון.


הכותבת:

רונית שכנוביץ


bottom of page