top of page
  • תמונת הסופר/תמשרד יחסי ציבור רונית

יחסי ציבור לספר בימי קורונה


יחסי ציבור בזמן קורונה

גם כאשר יש את כל כלי העבודה הנחוצים כדי לעשות יחסי ציבור לספרים, לפעמים העיתוי הוא זה שטורף את הקלפים. ביחסי ציבור לספר בשלב בניית האסטרטגיה בונים רשימות של אייטמים שמתאימים לימים מיוחדים וחגים, אבל לעשות רשימה שמותאמת לקהל שמצוי בסגר זה כבר סיפור אחר.


אפריל 2020,ישראל בסגר וכך גם כמעט העולם כולו. הקורונה שיטתה בנו, כל התוכניות שעשינו, כל מה שידענו עד עכשיו השתבש. אין שגרה, יש בעיקר חירום ועם כל זה חייבים להסתדר ולהמשיך לנהל חיים וגם להמשיך לעבוד.


איך עושים יחסי ציבור בסגר?

בימים שהקורונה מנהלת את סדר היום הציבורי, כלי התקשורת עוסקים במגיפה באובססיביות, תוך כדי התקשורת בעצמה נאבקת על קיומה. מידי פעם מתקבלות הודעות שהשבועון ההוא נסגר, האתר שאיתו עבדתי די הרבה גם הוא נסגר. עיתונאי שפניתי אליו סיפר לי שבגלל המגפה יש פחות עמודים בעיתון אז מן הסתם קשה יותר להכניס אייטמים.

שיחות עבודה מתקיימות לפעמים כאשר הילדים שלי נשמעים צוהלים ברקע ומעבר לקו עיתונאים שגם הם עובדים מהבית מנסים להתגבר על קולות דומים, ככה זה כשעובדים מהבית. כולנו גילינו הבנה למצב, אפילו היתה אחווה מסוימת, המשכנו ככה עד שיעבור זעם.


קמפיין יח"צ לספר כשאין תרבות

התחום הראשון שנסגר עם פרוץ המגיפה בישראל היה עולם התרבות ויחד איתו גם תוכניות התרבות ומדורי התרבות הצטמצמו. הוצאות לאור עצרו הפצה של ספרים, מי יקנה ספרים עכשיו? אין טראפיק בחנויות, כולם עברו לקנות און ליין, צריך להיערך למציאות חדשה שלא הכרנו לפני כן.


בתוך כך הספר "אתמול פער את לועו" יצא לאור אחרי שהיוצרים השקיעו שנים של עבודה מקיפה. זהו ספר זיכרון שראה אור לרגל 50 שנה לפיגוע הטרור הנוראי באביבים. בימים כתיקונם נושא כזה הוא לא משהו שאפשר להתעלם ממנו תקשורתית, אבל בגלל המצב מחברי הספר חששו שהספר לא יזכה לחשיפה תקשורתית מספקת. אני ידעתי שבגלל יום הזיכרון יהיה עניין בספר הכל כך חשוב וייחודי, לא תיארתי לעצמי שנצליח להרים קמפיין כל כך מכובד.

"אתמול פער את לועו" עם צילומים נדירים של אורי נדב וכתיבה מרגשת של ד"ר חיותה דויטש הגיע לתוכניות תרבות, לחדשות, לרדיו אזורי ולארצי, כתבות מוניטין וכתבות רוחב, חודשיים של עבודה בעצימות גבוהה הסתיימו בסיפוק גדול לכל הנוגעים בדבר, לצפייה ביחסי הציבור שבוצעו לספר.


לצד המהמורות אני שמחה שנפל בחלקי כבוד גדול לעשות יחסי ציבור לספר ולהיות חלק מצוות שמקדם ספר שהוא גם פרויקט הנצחה לנרצחי הפיגוע למען הפצת סיפורם של תושבי אביבים היקרים.


הכותבת:

רונית שכנוביץ,

bottom of page