top of page
  • תמונת הסופר/תמשרד יחסי ציבור רונית

יחסי ציבור ששומעים עליהם

עודכן: 23 בינו׳ 2023


עם ישראל נמצא בכל יום בפקקים ארוכים בכבישים, בזמן הזה רבים מהנהגים מעבירים את הזמן בהאזנה לרדיו. מבחינת משרדי יחסי ציבור מדובר בקהל "שבוי", זוהי הזדמנות פז להגיע לקהל לקוחות פוטנציאלי גדול מאוד.

מגוון האפשרויות להאזנה גדל פלאים בשנים האחרונות, יש שפע של תחנות רדיו, תוכניות לכל הגילאים, פינות, ספישליים ופודקאסטים במגוון נושאים. כל האפשרויות האלה פותחות בפני משרדי יח"צ אפשרויות לחשיפה עבור לקוחות משרדי יחסי ציבור.


הרדיו שנתפס עד לא מזמן כמדיה פחות זוהרת בעיני לקוחות משרדי יח"צ הפך לאטרקטיבי יותר לא רק בזכות הפקקים אלא גם משום שמחקרים מראים שאנשים מעדיפים האזנה לרדיו על פני קריאה.

לראייה -ynet אתר התוכן המוביל בישראל השיקו תחנת רדיו משום שגילו שאנשים מקדישים פחות זמן לקריאה באתר ובעצם מעדיפים לצרוך מידע "על הדרך" תוך כדי שהם עושים דברים אחרים. מסתבר שגם מי שנמצאים בבית ומדליקים את הטלוויזיה הרבה פעמים היא פועלת ברקע בזמן שהם מתארגנים, למעשה במקום לצפות בטלוויזיה הם מאזינים ומידי פעם מציצים במסך.



יתרונות של יח"צ ברדיו


השתתפות בתוכנית רדיו לא דורשת הערכות גדולה, ראיון רדיופוני מתקיים בדרך כלל בטלפון, מרגע שנסגר האייטם ועד מועד הריאיון לא עובר זמן רב לכן הסיכוי לשינויים וביטולים נמוך יחסית. מבחינת הלקוח כל מה שנדרש ממנו הוא להיות במקום שקט ללא רעשי רקע ולפנות כמה דקות מזמנו. זה להבדיל מהופעה בטלוויזיה שדורשת להשקיע חצי יום עבודה: לנסוע, להגיע לפני הזמן לאיפור ולתת את הדעת על מה שלובשים.

כאשר מתראיינים לרדיו בדרך כלל מרגישים יותר משוחררים, זה סוג של שיחה "בנעלי בית" בסיטואציה שמרגישה יותר אינטימית. מפלס ההתרגשות לא גבוהה, אין הרבה הסחות דעת וקל יותר לשמור על ריכוז.

יתרון נוסף של יחסי ציבור ברדיו הוא שהיום לתחנות רדיו יש אתרים ונוכחות ברשתות החברתיות, שם הם מעלים את התוכניות וכך יש אפשרות גם להאזנה מאוחרת.


החסרונות של יחסי ציבור ברדיו

מי שמתראיין ברדיו צריך לברור מילים ולדייק את המסר, חשוב להעביר מסר אחד בלבד ולא להתפזר כדי לא לאבד קשב אצל המאזינים. ברדיו אין כתוביות, אומנם בתחילת הריאיון ובסופו נוהגים להציג את המרואיין ותפקידו אבל מאזין שפספס יהיה קשה להשלים את המידע והוא יצטרך להשקיע יותר מאמץ כדי למצוא אתכם.

מבחינת קהל היעד הרדיו לא שייך לצעירים, יש מעט מאוד תוכניות רדיו שפונות לקהל צעיר לכן כאשר רוצים להגיע ישירות לצעירים עדיף מראש לוותר על הרדיו ולפנות למדיה ויז'ואלית.



יחסי ציבור בפודקאסט

פודקאסט היא תוכנית רדיו שאפשר להאזין לה דרך אפליקציה ייעודית, כל מה שצריך הוא להיות ליד הנייד או המחשב. חלק מהפודקאסטים מצולמים כך אפשר גם לצפות בתוכנית.

הפודקאסטים עוסקים במגוון נושאים וכל אחד יכול לבחור לו את התחום המועדף עליו, ללחוץ על כפתור ולהאזין בזמן שנוח לו. ההיצע אדיר וכל מי שמגדיר את עצמו מומחה בתחום מסוים יכול לתת ערך לקהל המאזינים ולהתחיל להקליט פודקאסט וכך גם לשווק את עצמו. בחלק מהפודקאסטים אפשר להתארח, מבחינת משרדי יחסי ציבור זוהי פלטפורמה נוספת לקדם את הלקוחות על תקן של מומחים.


הכותבת:

רונית שכנוביץ,



bottom of page