top of page

משרד יחסי ציבור ומיתוג אישי

תמונת הסופר/ת: משרד יחסי ציבור רוניתמשרד יחסי ציבור רונית

הקשר שבין יחסי ציבור לבניית מותג אישי מרתק. בתהליך המיתוג משרד יחסי ציבור מבליט את המאפיינים הייחודיים של האדם ואת את הערכים שלו, תוך יצירת מעורבות ריגשית בקרב הקהל שלו, כך הוא מקדם את הלקוח בתחום המקצועי, העסקי או האישי.



מהו מיתוג אישי?


הכוונה במיתוג היא - "אריזה מחדש", שיפור באופן שבו אחרים רואים את האדם, הבלטת האיכויות שלו ביחס למתחרים שלו. בעזרת מיתוג אישי אדם הופך למזוהה, מעבר לכך היעד הוא שבסוף התהליך המיתוגי כל מלאכת השיווק תהיה פשוטה יותר, שכן כבר נוצר מוניטין ואין כבר צורך לספר את כל הסיפור. למעשה בשלב ראשון עובדים בבניית מיתוג אישי אך בהמשך המיתוג עובד בשבילנו.


זוכרים את הזמר אייל גולן בתחילת דרכו? הוא דוגמא בולטת למי שעבר כברת דרך בכל מה שקשור למראה החיצוני ולהתנהלות שלו מול הקהל ומול התקשורת. גולן עבר מיתוג אישי שסלל את דרכו לתואר הזמר של המדינה למרות שחייו האישיים והקרירה שלו רצופים מהמורות. בעזרת מיתוג אישי מבריק הוא ממשיך לצלוח את כל הקשיים ולשמר את מעמדו.

 

 

אסטרטגיות ליצירת מותג אישי


יש כמה וכמה אסטרטגיות ליצירת מיתוג, ביניהם יצירת תוכן איכותי על ידי ראיונות בתקשורת, פרסום מאמרים, פודקאסטים (שהם במה מכובדת והזדמנות לחשוף מומחיות) פניה לבלוגרים ומשפיענים.


בעזרת קשרים טובים עם עיתונאים, בלוגרים ומשפיענים אפשר להפיץ מסרים, ליצור נוכחות ולבנות מערכת יחסים עם הציבור. עדכונים שוטפים שנשלחים ע"י משרד יחסי הציבור לכל הגורמים האלה יוצרים עניין, הציבור מרגיש שהוא מכיר, נוצרים עם הזמן יחסים, כשזה קורה יש פחות מחסומים וחשדנות.


לכך אפשר להוסיף גם השתתפות בכנסים והרצאות, אירועי קידום מותג. קידום ברשתות החברתיות לשם העברת מסרים ובניית קשר ישיר עם הקהל.

 


שקיפות ואוטנטיות


במיתוג אישי יש חשיבות גדולה לאוטנטיות ושקיפות, אסור לפקפק ביכולת של הקהל לזהות כנות, על התחושה הזאת בונים נאמנות לאורך זמן. רבים מניחים שיחסי ציבור מבוססים על סיפורים "צהובים" ויצירת אירועים לשם האדרת שמו של הלקוח. בפועל שוקדים על יצירת יחסי אמון.

קחו לדוגמא ענקיות מזון או חברות מכוניות שעשו ריקול למוצרים שלהם, כולם יצאו בהודעה לתקשורת וחשפו את התקלה במוצר וביקשו לתקן ולשפר. הקהל ברובו קיבל את השקיפות בהבנה, מסתבר בדיעבד שהוא נותר נאמן למותגים והתייחס לתקלות  בסלחנות.

 

 

ההבדל בין מותג אישי למותג מסחרי


מיתוג אישי ומיתוג מסחרי הם תחומים שונים אך משיקים, כל אחד מהם מצריך אסטרטגיות ותכנים שונים על מנת להשיג את המטרות הרצויות. מיתוג אישי מתמקד באדם הפרטי ובתדמיתו, בעוד שמיתוג מסחרי מתמקד במוצרים ובשירותים ובתהליך השיווקי שלהם.


מיתוג אישי מתייחס ליצירת תדמית והכרה עבור אדם פרטי, כמו איש עסקים, אמן או וכו'. המטרה היא להציג את האישיות, הכישורים והערכים של האדם. מיתוג מסחרי מתייחס ליצירת תדמית וערך עבור חברה, מוצר או שירות. המטרה היא לבנות תדמית שמושכת לקוחות ומבנה נאמנות למותג.


המטרה במיתוג אישי להבדיל את האדם מאחרים, לבנות אמון עם הקהל, וליצור הזדמנויות מקצועיות. המיתוג מתמקד בפרסונה ובערכים האישיים של האדם. לעומת זאת במיתוג מסחרי המטרה היא להגדיל מכירות, לבנות בסיס לקוחות נאמן, ולהשיג יתרון תחרותי בשוק.


תוכן וערכים במיתוג אישי כוללים תוכן שמדגיש את המומחיות, החוויות והערכים של האדם. זה יכול לכלול בלוגים, ראיונות, פודקאסטים ותוכן של מדיה חברתית. במיתוג מסחרי התוכן מדגיש את תועלות המוצר או השירות, ומקשר בין המותג לצרכים של הלקוחות. זה יכול לכלול פרסומות, קמפיינים שיווקיים ותוכן בפלטפורמות שונות.


אמצעים וערוצים במיתוג אישי נעשה שימוש בדרך כלל ברשתות חברתיות (כמו לינקדין, אינסטגרם וטוויטר), בלוגים אישיים, ומדיה מקצועית. במקרה של מיתוג מסחרי יש שימוש בפרסום מסורתי (כמו טלוויזיה, רדיו), פרסום דיגיטלי (כמו גוגל ופייסבוק) וקמפיינים שיווקיים.


קהל היעד במקרים של מיתוג אישי בדרך כלל כולל מעסיקים פוטנציאליים, לקוחות, ועוקבים שמעוניינים במומחיות ובתוכן אישי של האדם. במיתוג מסחרי הקהל כולל צרכנים, לקוחות פוטנציאליים ושותפים עסקיים שמעוניינים במוצר או בשירות. מיתוג אישי דורש רמה גבוהה של שקיפות ואותנטיות, מכיוון שהקהל רוצה להכיר את האדם מאחורי המותג. במיתוג מסחרי יש אומנם חשיבות לשקיפות, אך המוקד הוא על המוצר או השירות ולא על אדם ספציפי.



Comments


bottom of page