top of page

יחסי ציבור לקידום נושאים חברתיים

  • תמונת הסופר/ת: משרד יחסי ציבור רונית שכנוביץ
    משרד יחסי ציבור רונית שכנוביץ
  • 6 בנוב׳
  • זמן קריאה 2 דקות

יחסי ציבור הם כלי אסטרטגי יעיל להעלאת מודעות לנושאים חברתיים. המטרה של יחסי ציבור בהקשר זה היא לא רק להפיץ מידע, אלא בעיקר לעצב דעת קהל, לשנות עמדות ולעודד פעולה.



רונית שכנוביץ יחסי ציבור בכנסת
רונית יח"צ מקדמים נושאים חברתיים


יתרונות של יחסי ציבור להעלאת מודעות חברתית

יחסי ציבור מציעים מספר יתרונות משמעותיים בהשוואה לכלי תקשורת ושיווק אחרים:

אמינות גבוהה יותר: חשיפה המתקבלת באמצעות יחסי ציבור (כגון כתבה עיתונאית, ראיון חדשותי או מאמר דעה) נתפסת כאמינה ומהימנה יותר מאשר פרסומת בתשלום. הקהל רואה במסר "תוכן חדשותי" שאושר על ידי צד שלישי בלתי תלוי (כלי התקשורת), מה שמעניק משקל רב יותר לנושא.


עומק והרחבת המסר: בניגוד לפרסומת קצרה, יחסי ציבור מאפשרים להרחיב ולהעמיק את הדיון בנושא. ניתן להציג סיפורים אישיים, נתונים מחקריים, פרשנויות מומחים והשלכות רחבות יותר, ובכך ליצור קשר רגשי עמוק עם הקהל.

יצירת שיח ציבורי: קמפיין יחסי ציבור מוצלח יודע לייצר חדשות ולהפוך נושא חברתי מ"בעיה שולית" לנושא הנמצא על סדר היום הציבורי. זה מעודד אנשים לדבר על הנושא, לשתף אותו ברשתות חברתיות וללחוץ על קובעי המדיניות לפעול.


השפעה על קובעי מדיניות: סיקור תקשורתי נרחב הממוקד בנושא חברתי מפעיל לחץ ציבורי על פוליטיקאים, רגולטורים ומוסדות ציבור, ומסייע בקידום חקיקה ושינויים מערכתיים.


כלים וטכניקות ביחסי ציבור לנושאים חברתיים

אנשי יחסי ציבור משתמשים במגוון כלים כדי לקדם מודעות חברתית:

סיפורי בני אדם : הצגת סיפורים אישיים אותנטיים ומרגשים של אנשים המושפעים מהנושא. סיפורים אלו הופכים את הנתונים המופשטים למציאות קונקרטית ומעוררים אמפתיה ורצון לפעול.


נתונים ומחקר: פרסום מחקרים חדשים או סקרים המגלים פערים חברתיים. הנתונים מספקים את הבסיס העובדתי לצורך בשינוי ומייצרים כותרות חדשותיות.


יצירת אירועים ופעילויות יוצאות דופן: ארגון אירועים יצירתיים ומעוררי מחשבה (כגון "יום ללא נגישות", "לילה סגול" להעלאת מודעות לשונות) שנועדו למשוך את תשומת הלב של התקשורת והציבור הרחב.

שיתוף פעולה עם משפיענים ומובילי דעה: גיוס דמויות ציבוריות, סלבריטאים, ומשפיעני רשת שמאמינים בנושא ומסוגלים להפיץ את המסר לאלפי עוקבים, תוך הענקת לגיטימציה וקידום.

שילוב של כלי תקשורת מסורתיים (עיתונות, טלוויזיה, רדיו) עם מדיה חברתית ופלטפורמות דיגיטליות ליצירת תפוצה מרבית, אינטראקציה דו-כיוונית והנעה לפעולה (כגון קמפייני האשטאג).


    • חנן הורביץ בוועדת הרווחה בכנסת

יצירת שיתופי פעולה לטובת קידום נושאים חברתיים

משרדנו התגייס להעלות את המודעות לגמגום במטרה לחולל שינוי תפיסתי ועמדות שיביאו לשינוי חברתי ומערכתי.

לרגל צאת ספרו של חנן הורביץ: "גמגום מבושה וחרדה לתקשורת אותנטית", יזמנו שיתוף פעולה עם ח"כ ולדימיר בליאק מסיעת "יש עתיד", לטובת קידום זכויות ונגישות עבור אנשים מגמגמים. "הונחה אבן הפינה" לתהליך של שינוי ביחס של החברה כלפי ציבור המגמגמים ויצירת התאמות הולמות של גופים כמו הביטוח הלאומי, נציבות שירות המדינה וכו' לטובת הכלת השונות.


פגישת עבודה בכנסת
פגישת עבודה בכנסת

חנן הורביץ לקח חלק פעיל בדיון בוועדת העבודה והרווחה לרגל "יום המודעות לגמגום" שצוין לראשונה בכנסת ביוזמת ח"כ בליאק וסוקר במדיות השונות.



 

 

 
 
 
bottom of page