• משרד יחסי ציבור רונית

ממה מורכבת הצעת מחיר ליחסי ציבור?



עלויות יחסי ציבור מורכבות מכמה חלקים:

1. יחסי ציבור בתקשורת המסורתית.

2. יחסי ציבור ברשתות חברתיות.

3. בניית אתר אינטרנט.

כדי לתת הצעת מחיר מקיפה צריך לקחת בחשבון את כל המרכיבים האלה.


יחסי ציבור בתקשורת המסורתית

הכוונה לכתבות ואייטמים בטלוויזיה, רדיו, עיתונות מודפסת, ואתרי אינטרנט.

כדי למקסם חשיפה משרד יחסי הציבור מנסה להפיק כמה שיותר רעיונות שנגזרים מסיפור המותג, מבחינה תקשורתית לא ניתן לחזור על אותו הסיפור כמה פעמים לכן חשוב למצוא בסיפור כמה זוויות שונות ולעיתים ליצור שיתופי פעולה ואירועים שיקדמו את החשיפה ויצרו עניין בתקשורת. בנייה אפקטיבית של תדמית והחדרה של מוצר לתודעת הציבור נמשכים מספר חודשים, אומנם חשיפה חד פעמית גדולה יוצרת תחושה של הד עוצמתי אך היא נוטה לדעוך במהרה, לכן הכרחי להמשיך ליצור עניין תקשורתי ולשמר נוכחות תודעתית.


יחסי ציבור ברשתות חברתיות

אחת השאלות הראשונות שעולות בשיחת היכרות מתייחסת לנוכחות ברשתות חברתיות.

אין צורך להיות בכל הרשתות, חשוב לדעת מהו המקום הנכון להיות בו ולפעול רק שם, כאשר יש נכסים דיגיטליים רבים צריך לתפעל אותם, זוהי עבודה יום יומית שדורשת משאבים לכן חשוב לברר מה הכי נכון עבור קידום מותג.

טוויטר: היא הרשת החברתית בה נמצאים עיתונאים ופוליטיקאים, כאשר רוצים לקדם אג'נדה זאת הדרך להגיע אליהם.

אינסטגרם: כאשר רוצים למכור ללקוח פרטי זה בדיוק המקום להיות בו. אינסטגרםמתאימה לתוכן ויז'ואלי של תמונות וסרטונים, טווח הגילאים של הקהל שנמצא כאן הוא 15-25 כאשר בני ה-25 נכנסים לאינסטגרם בתדירות נמוכה יותר.

פייסבוק: הרשת החברתית עם הכי הרבה וותק, היא מתאימה יותר לתוכן שהוא מלל, טווח הגילאים שמגיע לפייסבוק נע בין 25-35, היא מתאימה למי שרוצה למכור ישירות ללקוח.

טיק טוק: רשת חברתית חדשה יחסית, זוכה אומנם להרבה יחסי ציבור, מיועדת בעיקר לצעירים.

לינקדאין: בנויה כרשת חברתית אבל מיועדת ליצירת חיבורים מקצועיים, מתאימה למי שמעוניין למכור לעסקים.


אתר תדמיתי או אתר מכירתי

זה למעשה המשרד או החנות שלכם, כאן אתם נותנים מידע על השירות או העסק שלכם, מכאן אתם מוכרים. כאשר אתם עושים פעילות שיווקית ברשת החברתית אתם למעשה מכוונים את הלקוחות להגיע לאתר.

לפעמים אפשר לוותר על הקמת אתר ולהסתפק רק בפעילות ברשת החברתית, יש לבחון זאת בתחילת הדרך בבחירת התמהיל השיווקי.


בניית הצעת מחיר ליחסי ציבור

מבוססת על כל המרכיבים האלה, המטרה היא ליצור תשתית אליה יגיעו לקוחות פוטנציאלים שיכירו אתכם על ידי יחסי ציבור.

מי שיקרא את הכתבה שפורסמה יוכל לפנות אליכם בקלות דרך האתר או הרשתות החברתיות, רק כך תשיגו תועלת מקמפיין יח"צ.

בשיחת היכרות ראשונה נוכל לייעץ לכם מה המקום הרלוונטי ביותר עבורכם, ולמפות את התהליך המדויק להצלחה שלכם. באפשרותנו לתת לכם שירות של הקמת אתר וניהול ברשתות החברתיות בנוסף ליחסי ציבור במדיה המסורתית.

כך נוכל לבנות עבורכם קמפיין מודולרי מקיף והצעת מחיר מפורטת התפורה למידותכם.

נשמח לעזור בכל שאלה, בהצלחה!


הכותבת:

רונית שכנוביץ,

משרד רונית יחסי ציבור