top of page
  • תמונת הסופר/תמשרד יחסי ציבור רונית

יחסי ציבור לאמנים

עודכן: 4 בדצמ׳ 2022

בעבודת יחסי ציבור עם אמנים צריך לקחת בחשבון שהמוצר בעל ערך רגשי עמוק, כל אמן שם את כל כולו ביצירה שלו, לכן כאשר מגיעים לשלב הקריטי של חשיפה לקהל, לצד ההתרגשות יש לא מעט חששות.

שום דבר לא ידמה להתרגשות שאוחזת בסופרים כאשר הם אוחזים בספר שזה עתה יצא ממכונת הדפוס, או הציירת שרואה לראשונה את הציורים שלה תלויים על קירות הגלריה ערב פתיחת התערוכה, או המוזיקאי שמקשיב בחרדת קודש ליצירה שכרגע סיימו לעשות לה מיקס.


הכל מוכן אז מה עושים עכשיו, איך כל הטוב הזה יגיע את הקהל?

בדיוק בשלב הזה מתחילים לעשות יחסי ציבור.


משרד יחסי ציבור לאמנים

היצירה שלכם היא מוצר שעבדתם עליו בכישרון רב, אבל זה לא מספיק, כל אמן רוצה לקבל את הכרת הקהל, להגיע לכמה שיותר אנשים ולרגש אותם. קיומו של אמן תלוי בקהל לכן זהו רגע מכונן של הבנה שצריך לשחרר את היצירה ולתת לקהל לשפוט אותה.

כדי להגיע לקהל צריך משרד יחסי ציבור שיודע ליצור את הקשר המיוחד הזה ברגישות גדולה כלפי האמן ובמקביל לדעת לספק לתקשורת סיפור מעניין.


משרד יחסי ציבור שעובד עם אמנים יודע למצוא את הסיפור של האמן וגם לספר אותו באופן שעיתונאים יגלו בו עניין. הניסיון מוכיח שהעיתוי של יחסי הציבור קריטי, לכן לפני שיוצאים למסע יח"צ כחלק מהאסטרטגיה בודקים אם יש הקשרים תכנים למועדים ואירועים מיוחדים.


דוגמא לכך הוא הקמפיין לספרה הנפלא של אביבה רוזן - "מעבר לקיר. אהבה", רומן סוחף שמגולל בין היתר את המסע האישי של הסופרת בדרך לאימהות. בזמן שהספר ראה אור התפרסמו בתקשורת דוחות על טיפולי פוריות בישראל, התקשורת עסקה בדוחות אלה בהיקף נרחב, משרדנו עשה את הקשר בין החומרים האקטואליים לעלילת הספר ולסיפורה האישי של הסופרת, כך הלקוחה שלנו התראיינה בכל ערוצי התקשורת והפכה לדמות מוכרת.





גם התערוכה של האמנית הפלסטית אביטל לנג שהציגה לראשונה בישראל זכה לחשיפה מרשימה בתקשורת בזכות כשרונה הרב וגם בזכות סיפורה האישי יוצא הדופן של אמנית שמשקמת אסירים מסוכנים ביותר.


הצלם אורי נדב ששקד במשך שנים רבות על הנצחת תושבי מושב אביבים שנרצחו בפיגוע חבלני, נגע לליבם של רבים כאשר התראיין בכל המדיות על הקשר העז שלו לתושבי אביבים ולטראומה של קהילתם.





למה חשוב לעשות יחסי ציבור לאמנים?

ככל שאמן מוכר יותר הוא בונה לעצמו קהל גדול יותר ונאמן ומצליח לקרב אליו קהלים חדשים. הוא הופך לבעל שם שמחכים למוצא פיו וליצירה הבאה שלו. קל לו יותר ליצור שיתופי פעולה עם אמנים אחרים ואנשי מקצוע בתחום מעוניינים לעבוד איתו. ככל שהתדמית של האמן מבוססת יותר מתרחש מהפך ובמקום ליזום פניות לתקשורת נוצר מצב שהתקשורת פונה אליו ישירות.

בעקבות כתבה במהדורת החדשות על אמני פארקור לקראת הופעתם בפסטיבל תרבות רחוב, היתה הכרה גדולה יותר לאמני הפארקור וליכולת הווירטואוזית שלהם, מספר הפניות אליהם גדל הם החלו להופיע באירועים רבים ומגוונים.

יחסי ציבור לאמנים הם ללא ספק כלי אידיאלי ליצירת תהודה לכישרון שלהם וליצירת קשר עם הקהל.


הכותבת:

רונית שכנוביץ

משרד רונית יחסי ציבור

bottom of page