top of page
  • תמונת הסופר/תמשרד יחסי ציבור רונית

איך עשיתי יחסי ציבור למוסיקה שלי והגעתי לרדיו

עודכן: 21 באפר׳ 2019



כשהייתי קטנה רציתי להיות זמרת, כשגדלתי קצת התחלתי לכתוב מילים ובהמשך גם מוזיקה. כשהתבגרתי הבנתי באופן חד משמעי שאני ממש רוצה לעשות את כל הדברים האלה, אז התחלתי ללמוד: חיפשתי פרטנרים מוזיקליים, הלכתי למורים פרטיים, נרשמתי ללימודים ב"רימון" ושעות הסתגרתי בחדר עם הקלידים. כתבתי, מחקתי והקלטתי בשקט, בעיקר לעצמי.

יום אחד השמעתי לאחד המנטורים שהרווחתי בדרך שיר שכתבתי, תגובתו היתה: "אפשר לעשות מזה סינגל". ההצעה גרמה לי להבין שמה שאני עושה באהבה ובדבקות כנראה גם מגיע החוצה, יש מישהו שחושב שזה מספיק טוב כדי שעוד אנשים ישמעו את זה. אז יצאתי לדרך, ללא חברת תקליטים, עם הכסף שחסכתי והרבה שמחה בלב.

אספתי נגנים ומפיקה מוזיקלית, כולם נכנסו לאולפן הקלטות ואני נכנסתי לחלום. אחר כך פגשתי צלמת מקסימה וגם מעצבת גרפית שהפכה לחברה, הדפסתי דיסקים עם תמונה שלי, ובקרדיטים היה כתוב בין היתר: מילים, לחן ושירה- רונית שכנוביץ'. הקרטונים עם הדיסקים נערמו בבית, בחשבון הבנק נשאר מעט מאוד ולאחר שיחות על כמה אנשי יחסי ציבור הבנתי שאני בבעיה.

לא יכולתי לשכור שירותי יחסי ציבור לזמרים, היה ברור לי שאני חייבת להיות יצירתית, , ובעלת תושייה: עשיתי בעצמי רשימות של עורכים מוזיקליים, עיתונאים ותכניות רלוונטיות מתוך רשימות שהופיעו בלוחות השידורים בעיתונים, באותה תקופה טרום האינטרנט כל העותקים נשלחו בדואר אז איתרתי את כל הכתובות, כתבתי בעצמי קומוניקט על עצמי ושיגרתי וגם קצת התפללתי שזה יצליח.

סגרתי לעצמי כמה ראיונות רדיופונים וכתבה אחת בעיתון. אפילו נכנסתי למצעד הישראלי של רשת ג' ושהייתי שם כמה שבועות. אז עדיין לא ידעתי שאם הייתי מכירה טוב יותר את תעשיית התקשורת, עושה שיחות פולו אפ ומתמידה לאורך זמן, סביר להניח שהייתי מצליחה יותר. כדי לעשות את זה צריך הרבה יותר מתושייה, צריך להתמקצע. ביחסי ציבור צריך אסטרטגיה ולא לירות מהמותן.

ההרפתקה הזאת האירה את עיני, הבנתי שכדי להיות אומן מוכר צריך שמישהו יערוך את ההכרות בין האומן לקהל ויתחזק את הקשר לאורך זמן. בינתיים זנחתי את המוזיקה ורכשתי במרוצת השנים ידע וניסיון בתחום התקשורת השיווק ויחסי ציבור.

אם אתם מרגישים מוכנים ומגובשים לפגוש את הקהל שלכם, בואו נדבר..:-).

רונית משרד יחסי ציבור לזמרים, זמרות ולהקות:

צלצלו אלי: 050-8885574

bottom of page